Familjeevenemang i fokus för ny evenemangsbyrå

Med mer än 25 års erfarenhet av riktigt stora familjeevenemang tar uppsalabyrån WOC Marketing nu nästa steg och satsar fullt ut som evenemangsbyrå. Familjeevenemang står i fokus. Samarbetet med en av världens största producenter av familjeevenemang, FELD Entertainment fortsätter och siktet är inställt på att knyta fler event till byrån.

 

Bo Wahlfeldt är ansvarig för verksamheten och ser fram emot att fortsätta utveckla WOC Marketing som evenemangsbyrå med fokus på evenemang som vänder sig till hela familjen.

 

- Det känns inspirerande att ta nästa steg. Vi vill öka möjligheten för familjer att uppleva glädje tillsammans på bra evenemang som spränger generationsgränser och skapar gemenskap. Bra familjeevenemang kan vara både stora och små. Vi har lång erfarenhet av att bygga ett varumärke, sätta det på marknaden och vidareutveckla det både nationellt och på en lokal marknad. Med Disney On Ice har vi varit med i över 25 år och fyllt arenor i Sverige med 3,5 miljoner besökare. Erfarenhet och kunskap som vi nu tar med oss i jobbet som evenemangsbyrå, säger Bo Wahlfeldt, vd WOC Marketing.

 

Ny inriktning och nya medarbetare. Under hösten har Erik Strandgren och Thomas Sonesson rekryterats till WOC Marketing. Båda med stor erfarenhet av marknadsföring, evenemang och event. Erik Strandgren som ny projektledare på byrån och Thomas Sonesson som ny delägare och styrelseordförande. Erik Strandgren kommer närmast från jobbet som kommersiellchef på Aviator, medgrundare och i flera år delägare i eventbolaget Skoj i Uppsala och aktivt arbetat med Uppsala Basket. Thomas Sonesson är entreprenör och har bland annat byggt Gallerix-kedjan i Sverige innan den såldes 2007. Numera arbetar Thomas med entreprenörskap, styrelsearbete samt ideellt med bl a Uppsala Stadsmission.

 

För mer information: Bo Wahlfeldt, vd WOC Marketing, bo@woc.se, 076-308 51 06.

www.woc.se

 

WOC Marketing är en evenemangsbyrå med inriktning främst mot familjeevenemang som bland annat Disney On Ice, Monster Jam och Marvel Universe Live!, där WOC Marketing är kommunikations- och marknadsansvariga för Sverige.

Share this