Hur har arbetet på Sefs gått hittills?

– Jag är inne på min fjärde vecka och det har varit mycket att sätta sig in i. Både högt och lågt. Jag har träffat samarbetspartners, fått möjlighet att vara med på medlemsträffar och haft konferens med vår kompetenta styrelse. Så ja, det har gott väldigt bra tycker jag.

 

Vilka förväntningar har du inför det nya jobbet?

– Min resa har precis börjat här. Mina förväntningar är att få möjlighet att driva branschen framåt tillsammans med våra medlemmar, samarbetspartners och min kollega.

 

Hur vill du utveckla Sponsrings & Eventföreningen?

– Innan jag började hade styrelsen gjort ett gediget strategiarbete. Det finns en hel del att ta tag i och genomföra – en hel del förändringar kommer att ske. Vi ska utveckla medlemsnyttan, så att medlemmarna får ut ännu mer av sina medlemskap, vi har även kikat på varumärket som helhet – och kommer göra förändringar i kommunikationen och effektivisera vårt sätt att arbeta.

 

Hur skulle du beskriva en vanlig arbetsdag?

– Väldigt varierande. En dag kan jag sitta på ett seminarium eller i en paneldebatt. Då krävs mycket förberedelse och planering.  Det ställer ganska höga krav. Jag sitter också med hantering av våra medlemmar och vi har över 300 medlemsföretag. Det som är viktigt för mig är också att det finns tid för att tänka strategiskt. Jag vill vara drivande i det förändringsarbete vi gör.

 

Vad är det roligaste med ditt jobb?

– Att det är en sådan fantastisk bransch och att jag får vara mitt i föreningen och driva den framåt. Jag ser så många möjligheter vi kan anamma. Det finns väldigt mycket att göra – vilket jag tycker om. Mötet med människor är det absolut roligaste.

 

Vilka kommer bli de största utmaningarna för dig?

– Jag vet att det är en utmaning att vi jobbar med både sponsring och event. Vi har köpare, rättighetsinnehavare, byråer, arenor, leverantörer och regioner som medlemmar. Det är en utmaning att möta förväntningarna från alla medlemmar.

 

Vad har du på ditt bord just nu?

– Jag introducerar min nya kollega Victoria Jansson som är ny marknads- och kommunikationsansvarig. Vi styr nu upp arrangemangen och seminarierna som vi har framför oss och jobbar med vår nya webb, vilket tar tid. Jag förbereder också ett kommande föredrag som jag ska hålla nästa vecka.

 

Var ser du dig själv om några år?

– Om fem år är jag kvar i kommunikationsbranschen och fortsätter att driva Sefs framåt. Jag tycker att det är roligt att få vara en mittpunkt i föreningen.

 

Hur finner du ny kunskap?

– Jag har förmånen att ha många medlemmar och samarbetspartnerns som jag träffar och får mycket kunskap av. Jag går också på seminarier och kikar på hur andra branschorganisationer jobbar, för att få inspiration. Jag har även en kompetent och erfaren styrelse som jag kan bolla idéer med. Jag tar promenader med event- och sponsringspoddar i lurarna.

 

Hur tror du sponsrings- eventbranschen kommer utvecklas i framtiden?

– Vi har de senaste åren gått mot att möta dagens relativt kräsna målgrupper. Det är kring intressen som man kan nå målgruppen på bästa sätt. Jag tror att vi som verkar i kommunikationsbranschen får ett större behov av att ha mer kunskap om hur målgrupper tänker och agerar...

 

-->LÄS HELA INTERVJUN PÅ EVENTEFFECT<--